To strike?

Jairo

Senior Member
France, french
Alguien sabe como podria traducir esta frase?

"No, I don' t think he strikes quite the right tone to make a successful chaplain".

Muchas gracias por vuestra ayuda.

• "No, no creo que utilice el tono adecuado para poder llegar a ser un capellán de éxito"...

Mejor que esperes a ver qué dicen los demás. ;)

Strike:t o cause (someone) to have a feeling or idea about something

My report may strike some people as pessimistic, but at least it's realistic about the problems we face.

I was immediately struck by the similarities between the two murders.

We were both struck by how unaffected she was by her husband's death.

So how does my proposition strike you (= What do you think of it)?

From what you've said, it strikes me (that) you'd be better off working for someone else. [+ object + (that) clause]

Almost everything he said struck me as absurd.

We'd only just met, but I was already struck quite forcibly by the fact that she was extremely intelligent. [T]

Doesn't it strike you as rather odd that he never talks about his family?

Bye, Art :p ;) :)

Lo siento Artrella pero no sé como podria traducir mi frase con los ejemplos que has escrito.Podrias ayudarme porfa?

Jairo said:
    Alguien sabe como podria traducir esta frase?

"No, I don' t think he strikes quite the right tone to make a successful chaplain".

Muchas gracias por vuestra ayuda.
    La oración es algo inusual porque generalmente cuando strike se usa para juzgar la personalidad de alguien se usa en una oración como:
    "He doesn´t strike me as chaplain material".
    "No me da la impresión de que haga un buen capellán"

En el caso de tu oración, el que habla está utilizando sus dotes de diplomacia para decir algo lo más delicadamente posible.

La traducción:
    "No, no creo que llegua a tener la personalidad indicada para hacer un buen capellán" se acerca, pero le falta un poco del tacto y sutileza del original.

Back