Tomas de conciencia

Fuente

New Member
Argentina
Buenos dias a todos, por favor podrìan ayudarme:"de anotar sobre su cuaderno las tomas de consciencia, las cuestiones eventuales, afin de compartirlas seguidamente. " traduje " to write down on their notebook the ....... of consciousness, any questions, to be share with them. Estoy bloqueado con tomas de conciencia. Tomar conciencia es to take conscience or to be aware
Desde ya muchas gracias

• Gabriel

Senior Member
    Argentina / Español
    No sé como traducir exactamente eso, pero "tomar conciencia" de algo es "to become aware" o "gain awareness" of something.

Fuente

New Member
    Argentina
    Gracias Gabriel, en realidad, necesito traducir las tomas de conciencia, si bien es cierto que tomar conciencia es to be aware, or become aware, sigo trabada en "tomas".
    Escucho proposiciones, muchas gracias

Chez

Senior Member
    English English
    Do you think 'realisations or insights' would work? They would be 'things you become aware of'

...to write down in their notebook their realisations/insights and any questions they finally arrive at, in order to share them later.

Fuente

New Member
    Argentina
    Thank you Chez, I like it, it sounds fine to me. What do you think of " the take of conscious", I really don't know if it's english or spanglish
    Cheers

< Previous | Next >