una y otra vez........ de los que

paco48mlg

Member
spanish
hola foreros, tengo esta frase que no se cómo hilvanarla------ "Tengo una y otra vez pensamientos extraños de los que desearia poder liberarme". Gracias

• Grekh

Senior Member
    Spanish, Mexico
    I keep having these strange thoughts of which I wish I could get rid of

This is an attempt....lol
    it sounds a bit weird to me..

turi

Member Emeritus
    Catalán y castellano.
    Hola paco.

Un intento no vendría nada mal.

El mío: "I have strange recurring thoughts, of which I would like to get rid of/ be able to be free of".

Saludos, t.

Last edited:

aztlaniano

Senior Member
    English (Aztlán, US sector)
    Concuerdo, con Grekh y turissa, quitando la primera "of", que sobra en ambos casos:
    I keep having these strange thoughts of which I wish I could get rid of.
    "I have strange recurring thoughts, of which I would like to get rid of/ be able to be free of".
    saludos
    Concuerdo con greenheyes en que "of which I would like to get rid" es correcto, en cuanto a la gramática, pero suena raro.

greenheyes

Senior Member
    British English (Cheshire)
    I keep on having (these) strange thoughts I´d like to get rid of.
    (of which /...rid of pero no dos veces of)

..of which I´d like to get rid: sounds rather funny.

speedier

Senior Member
    Another suggestion:

I keep having strange thoughts, of which I would like to be able to free myself.

And if anyone decides to delete the "of", or the "be able", I would like to know why.

Cheers

Metztli

Senior Member
    Mexico Spanish / English
    Another suggestion:

I keep having strange thoughts, of which I would like to be able to free myself.

And if anyone decides to delete the "of", or the "be able", I would like to know why.

Cheers
    De acuerdo con Speedier. No me parece correcto es terminar la frase con una preposición, pero sí es necesaria en la expresión "get rid of".

aztlaniano

Senior Member
    English (Aztlán, US sector)
    Me parece perfecto. Hay un solo "of", no dos (a diferencia de la frase "of which I would like to get rid of"), se evita "to be able to be free", y la frase termina en "free myself" y no en "get rid". La frase no sólo es correcta sino también bonita.

I wish I could get rid of these strange recurring feelings".
    Un poco menos fiel al original pero también suena bien.
    saludos

Last edited:

damivel

Member
    Mexican Spanish
    nop I still need to know how to say una que otra vez no una y otra vez! Please somebody help me!

< Previous | Next >