Vengono consegnate al laboratorio

elegu

Member
Italian
Hello everyone!
I am not sure about the translation of this sentence, in your opinion which of the two is more correct?

Vengono consegnate al laboratorio delle t-shirt colorate che presentano delle zone di colore più chiaro, chiedendo di verificare il motivo della differenza di colore. Viene consegnato anche il tessuto pronto per tinta.

1.Some colored t-shirts with areas of lighter color along with their ready-to-dye fabric were brought to the laboratory with the purpose to investigate the cause of color difference.
2. Colored t-shirts with areas of lighter color are delivered to the laboratory that is asked to verify the reason for the color difference. The ready-to-dye fabric of which the t-shirts are made is also delivered.

Thanks for your help!

• elegu

Member
    Italian
    Qual è il tuo dubbio?
    I just want to know if they both make sense.

Nel primo caso, ho tradotto due frasi in un'unica. Noi italiani tendiamo ad essere molto prolissi. Nel tradurre relazioni ho spesso difficoltà perchè devo necessariamente semplificarle, a volte di 3 frasi in italiano ne creo una sola in inglese però ho sempre il dubbio di esprimermi in maniera poco chiara. Volevo sapere se entrambe hanno senso o se una è meglio dell'altra...
    Grazie

Benzene

Senior Member
    Italian from Italy
    Personalmente tradurrei cosi:
    "Some dyed T-shirts with lighter coloured zones are sent to a laboratory to determine the cause of the difference in colour. A sample of fabric from the same batch used to sew the T-shirts is also provided, ready for dyeing."

Bye,
    Benzene

Last edited:

elegu

Member
    Italian
    Personalmente tradurrei cosi:
    "Some dyed T-shirts with lighter coloured zones are sent to a laboratory to determine the cause of the difference in colour. A sample of fabric from the same batch used to sew the T-shirts is also provided, ready for dyeing."

Bye,
    Benzene
    Grazie!