We all miss you and can not wait to see you again

ditzyfool

New Member
English
My family is from Portugal and I really wanted to write to them and let them know how we are doing. Would anyone be so kind to translate this for me?

---------------------------------------------------------

We all miss you and can not wait to see you again. Krystal is getting so big now, she is walking all over the place and even starting to talk.

I just wanted to wish you a merry christmas, and a happy new year.

Can't wait to see you guys soon. We love you and miss you a lot.

Lots of Hugs & Kisses.

Thank you so much in advance I really appreciate it.

• jazyk

Senior Member
    Brazílie, portugalština
    I think a Portuguese person would write something like this. I hope it's not too different from what could be said:

Todos sentimos saudades vossas e mal podemos esperar para ver-vos novamente. Krystal está bem grandinha, está a andar por todos os cantos e até mesmo já está a começar a falar.

Só queria desejar-vos um Feliz Natal e um Feliz Ano Novo.

Mal posso esperar para ver-vos. Amamos-vos e sentimos muita falta de vocês.

Muitos abraços e beijos.

Pedrovski

Senior Member
    English, Portuguese
    My family is from Portugal and I really wanted to write to them and let them know how we are doing. Would anyone be so kind to translate this for me?

We all miss you and can not wait to see you again. Krystal is getting so big now, she is walking all over the place and even starting to talk.

I just wanted to wish you a merry christmas, and a happy new year.

Can't wait to see you guys soon. We love you and miss you a lot.

Lots of Hugs & Kisses.

Thank you so much in advance I really appreciate it.
    My 50 cents on the matter:

"Temos todos muitas saudades vossas e mal podemos esperar para vos ver novamente. Krystal está a crescer tanto, está a andar por todo o lado e até já começou a falar.

Só queria desejar-vos um Feliz Natal e um Feliz Ano Novo.

Mal posso esperar para vos ver. Gostamos muito de vocês e sentimos muito a vossa falta.

Muitos abraços e beijos."

Cheers,

Pedrovski

Pedrovski

Senior Member
    English, Portuguese
    Jazyk, a sua versão é quase igual à minha. Limitei-me a trocar uns pronomes por achar que ficavam melhor da maneira que eu pus (não conheço as regras, faço-o por sensibilidade), e trocar uma ou duas expressões.

Achei o uso do verbo "amar" demasiado forte neste contexto, e por isso decidi trocá-lo por algo mais leve.

Mas outros foristas podem ter opiniões diferentes.

< Previous | Next >