We are grateful that you have been a good professor and kind to us

Australia - English
Ciao a tutti!

I am hoping that someone can please check my thank you note to make sure it is correct... I don't want to make any mistakes in this one of course!

I'd like to say: We are grateful that you have been a good professor and kind to us, even when we have been naughty and frustrating! We really appreciate all the help you have given us and we will miss you a lot. And if you miss us, think to yourself "Quiet, girls!" and then you will feel better!

My attempt: Ti ringraziamo per essere un professore bravo e gentile a noi, anche quando eravamo cattive e frustranti! Apprezziamo davvero tutto l'auito che ci hai dato e ti manchiamo molto. E se ci manci, pensi di sé "Zitte, ragazze!" e poi senti meglio!

• gabrigabri

Senior Member
    Italian, Italy (Torino)
    Ciao a tutti!

I am hoping that someone can please check my thank you note to make sure it is correct... I don't want to make any mistakes in this one of course!

I'd like to say: We are grateful that you have been a good professor and kind to us, even when we have been naughty and frustrating! We really appreciate all the help you have given us and we will miss you a lot. And if you miss us, think to yourself "Quiet, girls!" and then you will feel better!

My attempt: Ti ringraziamo per essere stato un professore bravo e gentile con noi, anche quando eravamo cattive (only girls?)e frustranti! Apprezziamo davvero tutto l'auito che ci hai dato e ci mancherai molto. E se ti manchiamo, pensa "Zitte, ragazze!" e poi ti sentirai meglio'(or: e ti sentirai subito meglio!)!
    Nice!! :)

I miss you = Tu manchi a me = Mi manchi
    You miss me = Io manco a te = ti manco.

underhouse

Senior Member
    Italian
    Le siamo riconoscenti per essere stato un bravo professore e per la sua disponibilità con noi, anche quando siamo state un po' cattive e frustrate. Abbiamo veramente apprezzato tutto l'aiuto che ci ha dato e ci mancherà molto. E se dovesse sentire la nostra mancanza, pensi tra sé "Silenzio, ragazze" e poi si sentirà meglio.

Australia - English
    I miss you = Tu manchi a me = Mi manchi
    You miss me = Io manco a te = ti manco.
    Grazie! I did learn that, but forgot all about it! It makes much more sense now!

Le siamo riconoscenti per essere stato un bravo professore e per la sua disponibilità con noi, anche quando siamo state un po' cattive e frustrate. Abbiamo veramente apprezzato tutto l'aiuto che ci ha dato e ci mancherà molto. E se dovesse sentire la nostra mancanza, pensi tra sé "Silenzio, ragazze" e poi si sentirà meglio.
    Mi dispiace, I forgot to mention that our professor is our age (ie a uni student also) and we have a very informal relationship and use the tu form all the time. But you have made a very good point, thank you!

Also, I did not mention that our class does indeed contain all girls... my poor professore!

< Previous | Next >